KLUBBEN / OM KLUBBEN

Kartdata ©2023

Om Øyane Rotary

Øyane Rotaryklubb ble etablert i 2001
Charterklubb er Stavanger Rotaryklubb.
Klubben har pr. 22 august 2023 8 medlemmer.

Øyane Rotary Klubb – Engasjert bidragsyter til bydelen.

Øyane Rotary Klubb prioriterer sitt nærområde, men deltar også med støtte til Rotarys internasjonale prosjekter.

I disse dager ser vi at skateparken i Hundvåg Krossen tar form og vi gleder oss til å få overrekke nye benker til området. Noen av klubbens medlemmer har lagt ned en innsats i å bygge benker passende for skateparken..

Av Rotarys mange tilbud rettes mye mot ungdom. For øyeblikket samarbeider klubben med alle Rotaryklubbene i Randaberg, Sola, Strand og Stavanger for å tilrettelegge for en Summer Camp i august 2024. Vi forventer en gruppe på 12 ungdommer fra like mange nasjoner til å tilbringe 10 dager i Stavanger området.

Dette gir også muligheter for bydelens ungdom til å få seg et utenlandsopphold på Summer Camp andre steder i Europa. Deltagere må betale reise, lommepenger og forsikring. Selve oppholdet dekkes av Rotaryklubbene på stedet. Mer informasjon om hvor en kan reise kommer i løpet av mars/april. Aktuelle kandidater bør være i alderen 17 – 20.

Av andre tilbud rettet mot ungdom kan nevnes:
Lederkurs (Rotary Young Leadership Award – RYLA)
Ungdomsutveksling – et år på videregående ute i verden
Et år på Georgia university i USA (Georgia Stipendet)

Klubben deltar på det vi kan, og de ovennevnte muligheter ligger nok litt frem i tid.

I disse dager invitere vi folk i bydelen til å bli med i Rotary. Målet er å bli stor nok til at bydelens ungdom kan få benytte de muligheter som Rotary kan by på.

Rotary er – kort fortalt en upolitisk, religiøst nøytral, humanitær, frivillig og yrkesbasert organisasjon.

Våre møter er åpne, så her kan en komme på besøk å få innsyn i hva Øyane Rotary Klubb er. Øyane Rotary Klubb er tilsluttet Rotary International.

Rotary Internasjonal finnes i dag i over 200 land og geografiske områder. Har over 1,4 millioner medlemmer fordelt på over 33 000 klubber.

Det kan være mange grunner for å være med i Rotary, lokalt engasjement, personlig utvikling, nettverksbygging og vennskap. Medlemskap i en klubb gir tilgang til å møte i alle klubber verden rundt.

Interessert – Ta turen innom, eller besøk oss på https://oyane.rotary.no/

Sosiale medier

Møteinformasjon

Møtested: Hundvåg Bydelshus